نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است زندان رفتن نتانیاهو فعلا منتفی شد اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟ ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد عملیات ویژه گردان‌های القسام در «کرم ابوسالم» + فیلم انفجار، کابل افغانستان را لرزاند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله لبنان در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) موساد و شاباک به شکست نظامی در غزه اذعان کردند شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس حماس: به فرمول یک توافق مشخص دست یافته‌ایم رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
سرخط خبرها

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: نظام ما شایسته‌سالاری است | ساخت ۳۲۵۹ کلاس درس جدید در دولت سیزدهم + فیلم

  • کد خبر: ۱۸۵۵۱۳
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: نظام ما شایسته‌سالاری است | ساخت ۳۲۵۹ کلاس درس جدید در دولت سیزدهم + فیلم
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: نظام ما نظام شایسته‌سالاری است، برخلاف برخی حکومت‌ها که افراد یک خاندان بر مردم حاکم شده و فرد بدون توجه به لیاقت خود به صورت وراثتی پادشاه می‌شد، اینجا لیاقت و شایستگی حاکم است.

به گزارش شهرآرانیوز سید محمد حسینی امروز، اول مهر ماه، در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید با عنوان «زنگ مهر» که در هنرستان فاطمه‌الزهرا (س) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امسال شعار «مدرسه قوی، ایران قوی» انتخاب شده است. این حقیقت را در دوران انقلاب و دفاع مقدس شاهد بودیم که با دم گرم معلمان، دانش‌آموزان روانه جبهه‌های جنگ می‌شدند و از تمامیت ارضی، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دفاع می‌کردند.

وی افزود: اگر این فداکاری، ایثار، گذشت، دلاوری و شهادت‌طلبی نبود، ما یک ملت ذلیل و خوار همچون دوران قاجار و پهلوی بودیم که بخشی از کشور ما را جدا می‌کردند. البته آمده بودند انقلاب را سرنگون کنند تا همان وضعیت سابق که منحط و عقب‌مانده بود، استمرار پیدا کند. پیش از انقلاب شخص اول کشور کسی بود که به او ژاندارم منطقه می‌گفتند، اما این فرزندان برومند انقلاب بودند که عزت و شرافت را به ارمغان آوردند.

حسینی ادامه داد: در دوران جنگ ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید شدند. اگر این حماسه نبود، معلوم نبود چه وضعیتی داشتیم. اکنون مسئولیت خطیری بر عهده دانش‌آموزان است. در کشور کاستی هست، اما هشت سال جنگ کار کوچکی نبوده است. ما بعد از جنگ با همت بالا شروع به ساخت کشور کردیم. جنگ مساله کوچکی نیست، اما آن دوران را پدران و پدربزرگان شما پشت سر گذاشتند و خم به ابرو نیاوردند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان کرد: خانواده‌های شهدا فرزندان خود را تقدیم کردند و برخی خانواده‌ها هشت یا ۹ شهید داشتند؛ بنابراین ما هم مسئولیت سنگینی بر عهده داریم. اگر می‌خواهید این پرچم پرافتخار همواره در اهتزاز باشد، باید قوی باشیم. ما را تحریم کردند، اما دانشمندان و متخصصان تلاش کردند نیاز‌های ما را برطرف کنند. در حال حاضر بالغ بر ۸۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم که ایده‌های نو، مبتکرانه و خلاقانه ارائه می‌کنند. این شرکت‌ها تحت حمایت دولت هستند.

وی با بیان اینکه رهبر حکیم انقلاب هر سال با معلمان و فرهنگیان دیدار دارند و توصیه‌هایی می‌کنند همین موضوع اهمیت کار معلمان را نشان می‌دهد، عنوان کرد: هر مقدار در زمینه علم و دانش قدرتمندتر باشیم، کسی نمی‌تواند ما را تهدید کند و ما توانمند می‌شویم. نمونه‌اش رژه روز ۳۱ شهریور است. به دلیل همین موارد است که جرات نمی‌کنند به ما تعرض کنند.

حسینی اضافه کرد: الان این برای ما عزت است که رئیس‌جمهور ما با اقتدار در مجمع عمومی سازمان ملل نظام سلطه، آمریکا و غرب را محکوم کرده و با افتخار از کلام وحی دفاع می‌کند. همه این موارد به پشتوانه این سابقه درخشان است؛ بنابراین باید روز به روز بهتر از دیروز باشیم و تلاش بیشتری انجام دهیم. گذشتگان قبل از شما زحمات خود را کشیدند و الان شما دانش‌آموزان باید با بهره‌گیری از تجربه گذشتگان و علم و دانشی که می‌آموزید، به کشور کمک کنید.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه الان تاکید دولت بر مهارت‌آموزی است، تصریح کرد: در مقطعی تعدادی دانش‌آموخته تربیت کردیم که با مسائل نظری و تئوری آشنا شدند. در حال حاضر واحد‌های صنعتی فراوانی در کشور به دنبال نیروی ماهر هستند و نیروی متخصص و توانمند کمتر داریم. کسانی بودند که استعداد زیادی داشتند و نخبه بودند، اما اهل کار و تلاش نبودند و به جایی نرسیدند، اما کسانی هم بودند که نبوغی نداشتند، ولی با پشتکار موفق شدند. مطالعه زندگی بزرگان رمز و راز موفقیت است.

وی خاطرنشان کرد: نظام ما نظام شایسته‌سالاری است، برخلاف برخی حکومت‌ها که افراد یک خاندان بر مردم حاکم شده و فرد بدون توجه به لیاقت خود به صورت وراثتی پادشاه می‌شود، اما اینجا لیاقت و شایستگی مطرح است. سردار سلیمانی نیز کسی بود که در ظاهر عادی و معمولی بود، اما به دلیل روحیه فداکاری، گذشت، تلاش و همت به تدریج در سطح کشور و بعد جهانی مطرح شد؛ به طوری که دشمنان با احترام از ایشان یاد می‌کنند.

حسینی گفت: در حوادث پاییز سال گذشته جنگ جهانی رسانه‌ای علیه ما اتفاق افتاد که مانند جنگ تحمیلی بود. یک نمونه آماری که گرفته شده، بیان می‌کند ظرف ۴۶ روز پنج رسانه علیه ما ۳۸۰۰ دروغ منتشر کردند؛ بنابراین در کنار مسائل علمی و آموختن دانش باید بینش سیاسی و سواد رسانه‌ای نیز داشته باشیم تا تحلیل کنیم و تحت تاثیر هر شایعه‌ای قرار نگیریم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان کرد: در طی این دولت ۳۲۵۹ کلاس جدید و در یک سال اخیر ۱۱۰۰ کلاس جدید با کمک خیرین و حمایت آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسیده است. در حال حاضر گام‌های بزرگی انجام و با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تفاهم شده که پنج همت برای احداث کلاس در اختیار قرار دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->